Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزاد عشقی در گفتگو با خبرنگار ایرنا درباره کیفیت سریال پایتخت۶ که این شب‌ها بازپخش می‌شود تاکید کرد: سریال پایتخت در فصل ششم یک سری از نویسندگان خوبش مثل خشایار الوند را از دست داد و به همین دلیل جذابیت‌های داستانی این اثر از دست رفت. سریال پایتخت۶ موقعیت های کمدی خوبی داشت که نیمه کاره رها شد.

نویسنده کتاب کهن‌الگوی سینمای ایران با اشاره به بخش‌هایی از قصه سریال افزود: ماجرای سندروم دست بی‌قرار شروع جالبی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما کارگردان به جز دو سه تا موقعیت، استفاده خوبی از آن نکرد. نقی معمولی راننده یک نماینده مجلس شده و ارسطو می خواهد با این خودرو مواد مخدر جابجا کند. این ماجرا می توانست موقعیت های داستانی تاثیرگذارتری به وجود بیاورد؛ اما نیمه کاره رها شد.

به گفته عشقی در بیشتر قسمت‌های پایتخت۶ می‌بینیم که آدم‌ها دور هم نشستند و با حرف‌های زیاد داستان را پیش می‌برند.

منتقد سینما و تلویزیون با بیان این‌که در هر فیلمنامه‌ای پیرنگ و شخصیت مکمل هم هستند توضیح داد: شخصیت‌های پایتخت هر بار که در موقعیت‌های داستانی مهیج قرار می‌گیرند، تاثیرگذاری بیشتری دارند. در قسمت آخر این اتفاق نیفتاده است. تیپ ها و شخصیت‌هایی که در پایتخت محبوب شده‌اند، هر بار باید در موقعیت‌های جدید قرار بگیرند. در غیر این صورت دنباله سریال باعث خستگی و ملال می‌شود.

وی افزود: سریالی که از جانب مردم پاسخ مثبت بگیرد و مورد تایید نسبی نخبگان باشد می‌تواند در فصل های بعدی ادامه پیدا کند. چارلی چاپلین در تمام عمر خودش یک شخصیت را تکرار می‌کند. ولی در موقعیت های جدید قرار می گیرد. تا موقعی مردم شخصیت ولگرد را دوست دارند، چارلی چاپلین جذابیت های داستانی خودش را دارد.

به گفته عشقی امروزه ریتم سریال ها خیلی سریع تر شده است و داستان‌ها تحرک بیشتری دارند و سریال سازهای ما باید بتوانند تحت تاثیر تحولات جهانی سریال سازی قرار بگیرند.

این فیلمنامه‌نویس با بیان این نکته که بخش زیادی از مردم پایتخت را می پسندند و با آن ارتباط برقرار می کنند اظهار داشت: پایتخت در چند قسمت اولش از متن روزمره ترین اتفاق های زندگی موقعیت های بامزه ای را ترسیم کرد. بخشی از خصوصیات منفی آدم ها مثل ریاکاری، فریبکاری و چاپلوسی، دروغ‌پراکنی و منفعت طلبی در این سریال مورد ریشخند قرار گرفتند.

آدم‌های نون.خ حراف هستند

بهزاد عشقی همچنین به سریال نون.خ که قرار است فصل سوم آن در ایام نوروز از تلویزیون پخش شود اشاره کرد و گفت: امتیاز سریال نون.خ این است که آدم احساس نمی کند در آن قومی به تمسخر گرفته شده اند. در این سریال آدم های خوب و بد تفکیک می شوند و بخشی از آدم ها می توانند زشتی های انسان را نشان بدهند. نقطه ضعف اثر این است که آدم‌ها حراف هستند و وقتی کنار هم قرار می گیرند پشت سر هم حرف می زنند. این اتفاق از جذابیت های کار کم می کند.

به گزارش ایرنا، دو قسمت پایانی از فصل ششم سریال پایتخت جمعه و شنبه بیست و نهم و سی‌ام اسفندماه از شبکه یک پخش می‌شود. 

برچسب‌ها سیروس مقدم نوروز سریال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیروس مقدم نوروز سریال سیروس مقدم نوروز سریال اخبار کنکور سریال پایتخت آدم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پوران درخشنده، مهدی سجاده‌چی، محمود اربابی، رضا حیدرنژاد، مهدی احمدی، هومان فاضل، علی مؤذنی، مصطفی رستگاری، محمد باقر قهرمانی و حجت الاسلام و المسلمین حسین رحیم‌زاده ده نفر عضو هیئت انتخاب این رویداد استارت آپی هستند که قرار است آثار منتخب آنرا تعیین کنند.

در معرفی فعالیت‌های هنری این افراد چنین آمده است:


پوران درخشنده:
فیلمساز، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان ایرانی متولد کرمانشاه است که از سال ۱۳۶۵ فعالیت خود را آغاز نمود و در دانشگاه صدا و سیما با گرایش کارگردانی تحصیل کرد. از نمونه آثار او می‌توان به پرنده کوچک خوشبختی، زیر سقف دودی، بچه‌های ابدی و شمعی در باد اشاره کرد.

مهدی سجاده‌چی:
فیلمنامه‌نویسِ سینما و تلویزیون، متولد تهران در سال ۱۳۴۰ است. وی کار فیلمنامه نویسی در سینما را از سال ۱۳۶۸ با «پاتال و آرزو‌های کوچک» با همکاری «مسعود کرامتی» آغاز کرد و در ادامه فیلمنامه آثار دیگری همچون سوفی و دیوانه، روز سوم، قاعده بازی و هفت سنگ را نیز نوشت. سجاده‌چی در حال حاضر رئیس کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران است.

محمود اربابی:
مدرس دانشگاه و نویسنده سینما و تلویزیون است. از مهم‌ترین آثار او فیلم زندگی با چشمان بسته و فیلم حکایت عاشقی است.

رضا حیدرنژاد:
متولد تبریز در سال ۱۳۳۳ است و فعالیت‌های سینمایی خود را از سال ۱۳۵۲ آغاز کرد. او فارغ‌التحصیل سینما از مجتمع دانشگاهی هنر و همچنین مدرس کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی است. نویسندگی فیلم سینمایی روی خط مرگ برعهده او بوده است.

مهدی احمدی:
متولد آذر ۱۳۴۵ در تهران، سینما و تلویزیون است. او فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنر است. نقاشی را از سال ۱۳۶۳ شروع کرد و تا کنون در بیشتر از سی نمایشگاه نقاشی شرکت داشته‌است.

هومان فاضل:
فارغ التحصیل رشته تئاتر و نویسنده و کارگردان مجموعه‌های رنگین کمان، حرف آخر، ماجرا‌های قلقلی، ذره بین، جنگ کتاب و نویسنده فیلمنامه مجموعه «نامه‌های بالدار» است. یکی از مهم‌ترین کار‌های او فعالیت در سریال آسمان من به کارگردانی محمدرضا آهنج و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر سودابه بیضایی، الهام چرخنده، ویدا جوان و حمیدرضا عطایی است.

علی موذنی:
وی متولد تهران سال ۱۳۳۷ است. لیسانس ادبیات نمایشی از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران دارد و از جمله نویسندگانی است که کار نوشتن را به شکل حرفه‌ای دنبال می‌کند. وی در عرصه داستان کوتاه، رمان، داستان بلند، نمایشنامه و فیلمنامه قلم می‌زند. در حوزه فیلم‌سازی نیز شش تله‌فیلم برای تلویزیون ساخته‌است.

مصطفی رستگاری:
متولد ۱۳۵۷ تهران و دارای دکترای فلسفه هنر است. از جمله آثار او می‌توان به نویسندگی فیلم سینمایی "چهل سالگی"، "لطفاً بدون گناه"، "به یاد بیاور" و آثار ویدئویی"ما هنوز زنده‌ایم"، "بلند گریه کن"، "تن‌ها خودت مانده‌ای"، "بالا بلند" و سریال "به دنیا بگویید بایستد" و "لیلی کجاست" اشاره کرد.

محمدباقر قهرمانی:
او متولد تهران و کارشناسی فیلمنامه نویسی رادیو تلویزیونی، کارشناسی ارشد رادیو و تلویزیون و دکترای تئاتر و فیلم است. عضویت در گروه واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، شورای سیاستگذاری مرکز تئاتر مولوی، کمیته بررسی رشته تئاتر کودک و نوجوان، معاون روابط بین الملل دانشگاه تهران و سرپرست دانشکده هنر‌های نمایشی و موسیقی از جمله سوابق علمی و اجرایی او است.

حسین رحیم‌زاده:
تحصیل در حوزه علمیه قم، مدرس علوم قرآنی و نهج‌البلاغه، دارای سابقه مدیریت و مشاوره و کارشناسی گروه‌های برنامه ساز تلویزیونی و فیلم و سریال در صدا و سیما و عضویت در شورای پروانه ساخت و نمایش سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله سوابق حجت الاسلام حسین رحیم زاده است.

گفتنی است رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی با هدف کمک به ارتقای کمی‌و کیفی فیلمنامه نویسی، شناسایی و معرفی ایده‌های خلاقانه در فیلمنامه‌نویسی، معرفی استعداد‌های فیلمنامه نویسی در سطح کشور و زمینه سازی برای حضور و تبادل دانش و تجربه نیرو‌های خلاق و مستعد کشور خرداد ماه سال جاری در تهران و توسط پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان
  • فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • پایتخت دوباره خبرساز شد ؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • ترورهای حسن صباح و پیروانش هدفمند بود / سریال حشاشین با واقعیت بیگانه است
  • ویدئوی آهنگ عاشقانه منوچهر هادی برای دخترش سوفیا
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»